• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Ventilera

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Är det inte det jävligt att man oavsett hur mycket man kämpar för att komma ur detta med många gånger oskäliga räntor och villkor blir dubbelt bestraffad eftersom räntorna förstör ens möjligheter att få samllingslån? Jag vill bara gråta och ge upp. Jag orkar inte mer. De har vunnit över mig.

Ge aldrig upp!!!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det borde man inte men orkar inte. Har kämpat i fyra månader som ett djur. Inte tagit nya lån och betalat av som en galning.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det borde man inte men orkar inte. Har kämpat i fyra månader som ett djur. Inte tagit nya lån och betalat av som en galning.

Jag kämpade i 8 år, sen släppte jag allt till kronofogden i våras. Var hemskt i början men nu inser jag att jag borde gjort det tidigare. Har det mycket bättre nu. Kommer aldrig bli skuldfri så jag överväger att söka skuldsanering
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Har också kämpat i 8 år, men nu kan jag äntligen se en ljusning. Slutsatsen är att det helt enkelt tar tid att komma på banan igen, hur man nu än gör det.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag lider med er mina forumvänner.
Jag är så ledsen för att jag hade en riktig chans att fixa detta.
Typ lösa akuta skulder och sen sätta hoppet på ett samlingslån senare i år eller under 2016. Men det är helt jäkla kört nu.
Det tar verkligen tid att komma ur detta.
Och ingen myndighet vill hjälpa oss mot dessa företag.
 

kassekonomi

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
15 Maj 2014
Meddelanden
627
Mottagna reaktioner
116
Poäng
307
Jag lider med er mina forumvänner.
Jag är så ledsen för att jag hade en riktig chans att fixa detta.
Typ lösa akuta skulder och sen sätta hoppet på ett samlingslån senare i år eller under 2016. Men det är helt jäkla kört nu.
Det tar verkligen tid att komma ur detta.
Och ingen myndighet vill hjälpa oss mot dessa företag.

Vad hände? Varför tog du inte chansen att lösa det akuta?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag jobbar med det akuta för fullt. Det saknas 10.000 kr för att jag ska få det i hamn.
Sen det andra har jag råd att beta av kommande åren.
Ett samlingslån skulle dock underlätta de kommande åren men det är ju kört.
 

torsk

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Januari 2015
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
kört liv - frågor på det?

mitt liv är totalt i kaos. mitt eget fel alltihopa. jag skyller inte ifrån mig.
speltorsk i många år. egna skulder på flera hundra tusen kronor, har gjort bedrägerier mot egna föräldrarna där jag tagit stora lån osv och säkert ett femton tal privatpersoner. total skuld på över 1 miljon. under 25 år är jag.
dömd för bedrägerier två gånger tidigare. lever med indirekta hot från folk jag lurat. härlig känsla att alltid behöva kolla 40 gånger över axeln.

snart nya rättegångar för bedrägerier, tredje gången gillt och denna gång blir det en repa på kåken, min första. känns faktiskt nästan skönt. det enda jag gör idag är att jobba sen hem, äta och sova. lämnar aldrig mitt hus utöver när jag jobbar så vad är skillnaden. att jag kommer jobba för 12kr i timmen istället för 130kr i timmen men det får väl vara så under 8-12 månader eller vad det nu kan tänkas bli för straff denna gång. sjukt att säga men det känns nästan skönt att åka i fängelse och se något annat. kanske får jag ångra den tanken när jag får ångest där inne efter en vecka men det återstår ju att se.

enda som är dåligt är ju att jag blir av med min fasta anställning men jag får väl bli bidragstagare när jag kommer ut sen eller nåt.
mitt råd till er. spela inte. ni kan vinna stort men lika snabbt är pengarna borta igen.

jag är brutalt översnäll egentligen men min sinnessjuka jakt på att bli skuldfri gjorde mig kriminell och manipulativ. ställde upp för allt och alla vilket satte mig i ekonomisk knipa. hjälpte folk fast jag egentligen inte kunde.
allt började med en betalningsanmärkning på 1300kr på den tiden jag inte visste att det var negativt med en sån. fick aldrig lära mig det i skolan eller hemma och när skulderna blev så stora som 200.000kr så slutade jag bry mig om allt och bara tågade vidare i negativa hjulspår.

så vad ska jag göra efter mitt fängelsestraff? ta tag i livet?
det går inte. får ingen skuldsanering pga brott i bakgrunden och upprepelser så det är kört.

jag är personen utan liv och framtid.
jag vill inte vara kriminell men vad har jag egentligen för val om jag vill ha ett värdigt liv i framtiden. det ser mörkt ut på min avbytarbänk.

har ni några frågor till en livstidsdömd person som mig? fråga på om du vill veta något. har varit med om det mesta.
 
Senast ändrad:

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Börja om i ett annat land? Jag menar inte för att fly skulderna utan för att få en nystart. Arbetsmarknaden ser helt annorlunda ut i Norge tex.
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Hur mycket skadeståndsskulder har du? Dras inte det före andra skulder?

Blir du av med det och slutar begå brott är du en bit på vägen. Sen gottgöra det du kan och på sikt få skuldsanering på resten och leva ett normalt liv.

Jag är inte och har inte varit kriminell, men har ändå och har haft skulder på en bra bit över 150-200.000:- när det varit som värst. Mycket pga spelproblem tidigare också som satte igång hela grejen. Jag har väl totalt runt 100.000:- kvar och tror mig väl vara fri om kanske tre år...

Det är många här som har det så, det är ganska likvärdigt även om din skuld är större i pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp